CV freelancera – konieczność dla wolnych umysłów

W kategorii: , dnia 10 października 2014

Paradoksalnie CV freelancera jest znacznie ważniejsze niż kogoś kto stara się o pracę na etacie. Freelancer musi swoim CV nie tylko zaprezentować swoje wszystkie umiejętności, ale zaprezentować je na tyle elastycznie, żeby przyciągać różnorodnych klientów – innymi słowy CV freelancera musi być widoczne. Podczas, gdy podstawową techniką szukania pracy na etacie dostosowywanie CV pod ofertę, w przypadku freelancera – nie ma to sensu.

Elastyczny charakter CV freelancera zależy w dużej mierze od branży, w której się specjalizuje – inny typ elastyczności będzie wymagany od programisty, inny od copywritera, a jeszcze inny od coacha. Ważne za każdym razem jest jednak to, żeby CV było łatwo edytowalne oraz relatywnie krótkie. CV freelancera powinno znajdować się nie tylko pod ofertami pracy, ale również na jego stronie – z czasem największą ilość zleceń dostaje się nie szukając ich. Wyrabianie sobie marki popłaca. Nigdy również nie zaszkodzi, aby twoje CV posiadało:

1. Link do portfolio – najlepiej krótki, u góry, prezentujący konkretne wykonane przez Ciebie prace. Portfolio możesz stworzyć choćby na naszej stronie OutWork.

2. Podsumowanie oraz cele zawodowe – co pozwala zaprezentować nie tylko to co robiłeś, ale również dokąd dążysz.

CV freelancera

CV freelancera to nie ciastko z mąką!

3. Referencje – wraz z numerami współpracowników/pracodawców/klientów, którzy mogą Cię polecić.

4. Kluczowe umiejętności – wykaz tego co potrafisz, co stawia Cię wyżej od innych freelancerów etc.

5. Lista osiągnięć – najważniejsze osiągnięcia pozwolą szybko stwierdzić potencjalnego pracodawcy na jakim poziomie zawodowym w ogóle się znajdujemy.

Nie można natomiast zapominać o klauzuli, numerze telefonu, e-mailu oraz wpisaniu realnego poziomu języka obcego, którym się posługujemy. Estetyka oraz odpowiednie informacje z pewnością pomogą Ci podbić rynek pracy – również dzięki OutWork! CV freelancera wiąże się zarazem z jego obecnością na social mediach: Twitter, Facebook, LinkedIn, czy GoldenLine to świetne narzędzia do znajdywania nowych współpracowników, zleceniodawców i wykonawców.

Popularne znalezienia:

  • cv freelancera
Tagi: , , ,

Komentarze do wpisu