Zdalni pracownicy zwykle najlepiej pracują poza biurem. Są bardziej zainspirowani otoczeniem i potrafią odfiltrować czynniki rozpraszające ich otoczenie według własnego uznania. W rzeczywistości możliwość samodzielnej pracy zdalnej nadaje nowe spojrzenie na stanowisko pracowników zdalnych. Postrzegają to jako motywację lub nagrodę za swoją doskonałą pracę i są zachęcani do dalszego przekraczania swoich barier, żeby osiągnąć założone cele. Mogą wtedy żyć stylem, który pokochali. Szczęśliwsi, zdrowsi pracownicy wykonują lepszą pracę i czują się bardziej zaangażowani w działalność swoje firmy. Z tej perspektywy praca zdalna to po prostu dobry biznes. Zdalna praca to czysta korzyść dla pracodawców. Jednym z najbardziej reklamowanych argumentów przemawiających za pracą zdalną, jest zwiększona produktywność związana z jej elastycznością. Pracownicy zdalni są bardziej skłonni do wkładania dodatkowego wysiłku w swoją pracę, wykraczając poza swoją wykonaną pracę w porównaniu z pracownikami biurowymi. Według raportów agencji pracy 65% pełnoetatowych pracowników uważa, że praca zdalna zwiększy produktywność i ich szefowie są z tym zgodni. Dwie trzecie ankietowanych menedżerów zgłosiło wzrost ogólnej wydajności pracowników zdalnych. Praca zdalna to realna oszczędność kosztów. Zdalni pracownicy również świetnie wpływają na wyniki firmy. Jeśli zespół jest w pełni rozproszony, firmy mogą zauważyć zmniejszenie kosztów ogólnych dzięki oszczędnościom na kosztach, takich jak czynsz i meble biurowe.